Help please - Add composer

Hallo

Im new here and I was wondering is some one could explain to me (liefst in het nederlands) how I can add composers / writers to a song

Thank you

Tis

Hallo Tiske,

Als je de componist of schrijver wil toevoegen, moet dat aan een compositie. Die compositie koppel je dan weer aan een opname op een uitgave (zoals een cd of download).

Het is het makkelijkst als je bij een uitgave rechts op “Relaties bewerken” klikt. Dan kan je met de knop “Gerelateerde compositie toevoegen” een bestaande compositie (met componist, schrijver etc.) aan de opname koppelen of een nieuwe aanmaken. Daarna kan je aan de rechterkant relaties aan de compositie toevoegen (Relatie toevoegen).

Je kan ook op de pagina van een compositie op “Bewerken” klikken en daarna onder Relaties een relatie toevoegen.

Laat het maar even weten als je meer hulp nodig hebt.

3 Likes

Hi dank je wel voor je antwoord maar echt snappen doe ik het niet. Ben bv bij Thomas Rhett met het album It goes like this. Daar heb je dus een lijst met tracks, Ik klik op relatie toevoegen bij de titel: It goes like this. Dan krijg je dus een pop-up, maar ik zie nergens de mogelijkheid om een componist / tekstschrijver toe te voegen. Dank je wel voor je geduld. Groetjes Tis

Als je helemaal links (onder de titel van het nummer) op “Relatie toevoegen” klikt, kan je alleen relaties toevoegen die te maken hebben met de uitvoering (iemand die een instrument bespeelt, zingt, produceert etc). Componisten worden gekoppeld aan composities, en composities aan opnames (nummers).

De opnames staan in de linker kolom en de composities staan in de rechter kolom. Zoals je ziet is de rechter kolom bij het album It Goes Like This leeg (behalve voor het nummer It Goes Like That, dat heb ik net toegevoegd).

Ik geef je even een voorbeeld met het nummer Whatcha Got in That Cup. Tussen de twee kolommen staat een link “Gerelateerde compositie toevoegen”. Als je daar op klikt, kan je zoeken naar een compositie die bij het nummer hoort (klik op het vergrootglas). Aan de resultaten kan je zien dat we nog geen compositie van het lied Whatcha Got in That Cup hebben, dus die zal je moeten toevoegen. Scroll naar beneden in de lijst met zoekresultaten en klik op “Een nieuwe compositie toevoegen”. In het scherm dat je dan te zien krijgt, kan je informatie die je weet over de compositie invullen en op “Bewerking invoeren” klikken.

Nu staat in de rechter kolom een compositie Whatcha Got in That Cup, met daaronder weer een knop “Relatie toevoegen”. Daarmee kan je dan eindelijk de componist, tekstschrijver etc toevoegen.

Ik heb dit net allemaal gedaan voor het nummer It Goes Like This (behalve de schrijvers toevoegen, ik heb geen idee wie dat zijn). Probeer het gerust met de andere nummers op die cd.

Yesss gelukt dank je wel

En nu is alles ineens verdwenen wat ik net heb ingevoerd pffffff…

Heb je wel op Bewerking invoeren geklikt?

Als je tijd hebt wil je dan even kijken of ik het goed gedaan heb? Thomas Rhett album It goes like this

Het ziet er goed uit.

Volgens je bron is er ook een Brett Warren die aan de nummers Front Porch Junkies en All-American Middle Class White Boy heeft geschreven. Of is dat misschien dezelfde persoon als Brad Warren en zit Allmusic er naast?